FMEA procesu

Nazwa kursu: FMEA procesu – szkolenie dla pracowników zajmujących się zarządzaniem jakością, produkcją i konstruowaniem produktów.

Tryb szkolenia: szkolenie zamknięte

Stopień kursu: podstawowy

Czas trwania: 2 dni

Wymagania wstępne dla uczestnika:
Ogólna znajomość na temat zasad zarządzania procesami produkcji lub usług.

Cel kursu:
Nabycie umiejętności stosowania w praktyce metody zapobiegania ryzyku błędów procesowych w produkcie.

Program Szkolenia:

Dzień 1

  1. Klient, produkt, proces
  2. FMEA procesu –podstawowe pojęcia
  3. Przygotowanie i przebieg FMEA
  4. Wymagania klienta i ich spełnianie VOC/CTQ
  5. Dekompozycja funkcjonalna
  6. Wymagania klienta wewnętrznego i końcowego
  7. Podstawy prawdopodobieństwa
  8. Mapowanie procesu

Dzień 2

  1. Określanie składowych procesu za pomocą diagramu Ishikawy
  2. Źródła danych do analizy FMEA
  3. Występowalność wady
  4. Prawdopodobieństwo wykrycia problemu
  5. Kalkulacja liczby ryzyka
  6. Działania po analizie
  7. Narzędzia i metody wspomagające analizę FMEA
  8. Rewizja FMEA i zamknięcie działań
  9. Wykorzystanie FMEA do zarządzania procesem

Korzyści dla uczestnika:

  1. Umiejętność efektywnego wykorzystania FMEA procesu
  2. Poznanie metod szacowania prawdopodobieństwa wystąpienia i wykrycia wad i ich zależności.
  3. Doskonalenie umiejętności logiki rozumienia procesu
  4. Przykłady praktyczne projektów z różnych dziedzin przedsiębiorstwa

Adresaci szkolenia:
Osoby pracujące w zarządzania produkcją i jakością lub optymalizujące procesy, konstruktorzy.

Wykładowca:
Master Black Belt międzynarodowej korporacji. Specjalista w dziedzinie zarządzania jakością z 12 letnim stażem koncernowym oraz 24 letnim doświadczeniem w zarządzaniu różnymi jednostkami przedsiębiorstwa od sekcji do zarządzania samodzielnym zakładem. Był współtwórcą programu zarządzania ryzykiem przy pomocy FMEA w firmie Bosch & Siemens. Trener wewnętrzny, inżynier, pasjonat zarządzania jakością.

Literatura:

  1. The basic of FMEA – Robin McDermott, Reymond Mikulak, Michael Beauregard
  2. Failure Mode and Effect Analysis – D.H. Stamatis
  3. Advanced Quality Planning – D.H. Stamatis
  4. Metody TQM w zarządzaniu firmą – Marek Ćwilklicki, Hubert Obora
  5. 5 x dlaczego – M. Broźyńska, A.Lis, M.Szymczak, K.Kowal

Wyposażenie:

  1. Bimer
  2. Flipchart