Model Kano

Nazwa kursu: Model Kano – rozpoznawanie potrzeb klienta

Tryb szkolenia: szkolenie zamknięte

Stopień kursu: podstawowy

Czas trwania: 2 dni

Wymagania wstępne dla uczestnika:
Brak wymagań wstępnych

Cel kursu:
Nabycie umiejętności konstruowania kwestionariusza dla modelu Kano i interpretacji znaczenia poszczególnych cech dla klienta i procesu produkcyjnego i wytwórczego.

Program Szkolenia:

Dzień 1

  1. Klient i jego wymagania
  2. Prioryteryzacja cech produktu lub usługi
  3. Model Kano – zasada działania
  4. Metody i narzędzia gromadzenia cech wyrobu i usługi
  5. Konstrukcja kwestionariusza do opracowania modelu Kano
  6. Przeprowadzenie reprezentatywnych badań

Dzień 2

  1. Matryce identyfikacji rodzaju cechy dla klienta
  2. Tworzenie modelu cech na bazie kwestionariusza
  3. Wędrówka cech w modelu Kano
  4. Wykorzystanie modelu Kano do sterowania procesem
  5. Przykłady wykorzystania modelu Kano do tworzenia produktów lub usług
  6. Możliwości stosowania modelu Kano – podsumowanie

Korzyści dla uczestnika:

  1. Umiejętność prioryteryzacji cech charakterystycznych produktu lub usługi
  2. Nabycie kwalifikacji do przeprowadzania badań wymagań klientów wewnętrznych i zewnętrznych metodą Kano
  3. Umiejętność optymalizacji kosztów w procesie w oparciu o rzeczywiste oczekiwania klienta
  4. Przykłady praktyczne projektów z różnych dziedzin przedsiębiorstwa.

Adresaci szkolenia:
Pracownicy działów marketingi i handlowych, inżynierowie rozwoju produktu lub usługi, managerowie produktu, osoby pracujące w działach optymalizacji procesów, inżynierowie jakości, pracownicy działów personalnych i usługowych wspierających główne procesy przedsiębiorstwa.

Wykładowca:
Master Black Belt międzynarodowej korporacji. Specjalista w dziedzinie zarządzania jakością z 12 letnim stażem koncernowym oraz 24 letnim doświadczeniem w zarządzaniu różnymi jednostkami przedsiębiorstwa od sekcji do zarządzania samodzielnym zakładem. Był współtwórcą programu budowania kultury statystycznej w firmie Bosch & Siemens. Trener wewnętrzny pracujący z koordynatorami i pracownikami bezpośrednio produkcyjnymi.

Wyposażenie:

  1. Bimer
  2. Flipchart
  3. Program Excel